L’Escola dArt i Superior Disseny dOlot forma part del Projecte GI-AB (projecte europeu dintercanvi cultural, econòmic i comercial, entre Girona i Abruzzo). Lobjectiu principal del projecte cultural és conèixer, descobrir i promocionar la tècnica de la pintura al fresc, procediment pictòric mural per excel·lència emprat des de temps remots.

El passat mes de desembre de 2011, el professor italià, Vico Calabró, va venir a lescola a difondre aquesta tècnica, amb un curs monogràfic duna setmana. La primera setmana de setembre del curs 2012-13, els alumnes han viatjat a Itàlia participant en el concurs on la temàtica tractada és la recollida de loli i el vi. La superfície pintada va ser duns 20 m2.

El projecte obre una porta als alumnes, que han trobat en la pintura al fresc un mitjà dexpressió artística i una via per introduir-se al món laboral. Aquest fet confirma la continuïtat en un nou treball que es durà a terme a Polònia el proper mes dabril de 2013.

Projecte Polònia