L'Escola d'Art i Superior de Disseny d'Olot és la única Escola Oficial d'Art i Disseny de les comarques gironines. Està situada a la comarca de La Garrotxa, a la seva capital comarcal, Olot, i està ubicada al casc antic de la ciutat. Com a aspectes més importants de la seva situació geogràfica cal destacar-ne dos: primerament un entorn natural privilegiat, la ciutat està envoltada pel Parc Natural de la Zona Volcànica de la Garrotxa, i en segon lloc, una important oferta cultural que fa la ciutat especialment dinàmica. En l'actualitat està dedicada a satisfer les necessitats de formació en les especialitats d'art i disseny, de més de 400 alumnes.

Amb un passat de més de 200 anys d'història, fundada al 1783, actualment ofereix una gran oferta formativa en l'àmbit de l'Art i el Disseny. Des del curs 2010-2011 s'imparteix els "ESTUDIS SUPERIORS EN DISSENY" en les especialitats de disseny gràfic i disseny d'interiors depenent de l'ESDAP, Escola Superior de Disseny i d'Arts Plàstiques. L'ESDAP és un centre únic amb set seus ubicades en les escoles d'Art i Superiors de Disseny de la Generalitat de Catalunya.

L'escola es caracteritza per oferir una atenció propera i personalitzada als nostres alumnes, la manera de treballar es base molt en la pràctica, el treball en tallers i projectes tutoritzats.

Es disposa d'un equip de professors amb els que es garanteix la qualitat i pertinença de l'ensenyament que oferim. Es tracta de professionals de l'Art, el Disseny i L'Arquitectura, que combinen la seva activitat professional amb la docència ajudant a donar una visió més real del mòn professional, de l'empresa i de la manera de traballar.

En el moment que un alumne Erasmus arriba a l'escola a fer una estada formativa, se l'hi dóna suport mitjançant un alumne encarregat de rebre'ls, i un protocol dacollida perquè l'alumne estigui recolzat. Se'ls ofereix un Document d'Informació on hi trobaran tot un seguit de recomanacions de tot el funcionament general de l'escola. Es realitza un Welcome day per donar la Benvinguda als alumnes, conèixer les instal.lacions, funcionament de l'escola i entorn més proper de la ciutat d'Olot.

Els alumnes Erasmus tenen la oportunitat de participar en projectes de gran projecció acadèmica com ara:

Festival Lluèrnia, Pessebre de la ciutat, Temps de flors, Seminaris, Viatge d'estudis, Activitats Esdap, etc,... La proximitat amb Barcelona fa que hi hagi una relació amb les activitats culturals de la ciutat permanent. Projectes amb llarga trajectòria en Premis guanyats: http://www.escolartolot.cat/ca/escola/premis.html. L'escola té convenis de col.laboració amb empreses importants del sector (Comexi, Resol, Neorg, etc...) on els alumnes poden fer-hi una estada de pràctiques per acabar de complementar els seus estudis.

Els estudis que s'imparteixen són: ESTUDIS SUPERIORS EN DISSENY GRÀFIC i DISSENY D'INTERIORS, els alumnes Erasmus poden participar en els tallers dels Cicles de Grau Superior dels estudis D'ARTS PLÀSTIQUES i DISSENY (DECORACIÓ, GRÀFICA PUBICITÀRIA, FOTOGRAFIA, ARQUITECTURA EFÍMERA, IL.LUSTRACIÓ, MOTLLES, ESCULTURA).

Benvinguts